Powrót

Jak skończyć podjadanie? Skuteczne sposoby

#

Podjadanie nie jest sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki. Powoduje zwiększenie ilości kalorii w stosunku do dziennego zapotrzebowania, co hamuje efekty odchudzania i przyczynia się do tycia. Nadprogramowe przekąski między posiłkami mają także zły wpływ na stan cery. Zobacz, jak skutecznie przestać podjadać.

Podjadanie. Znajdź źródło problemu

Jaka jest przyczyna podjadania pomiędzy właściwymi posiłkami? Warto zastanowić się, czy do sięgnięcia po przekąskę prowadzi realny głód, czy raczej znudzenie lub niedobór składników odżywczych. Aby prosto i skutecznie wyeliminować podjadanie, należy zidentyfikować źródło problemu.

Na początek warto zadać sobie pytanie, jak wygląda nasze codzienne menu? Wiele osób zjada rano ubogie w składniki odżywcze śniadanie w biegu – często pełnowartościowy pierwszy posiłek zastępuje kanapka z białym pieczywem, jogurt z płatkami lub słodka przekąska do kawy. To sprawia, że już po 2-3 godzinach odczuwalny jest istotny spadek energii i koncentracji. Tu zataczamy koło – aby poradzić sobie z obniżonym samopoczuciem, sięgamy po ciastka, batona, słoną przekąskę czy owoc, które pomogą przetrwać kolejne godziny do następnego standardowego posiłku. Nawet po sycącym lunchu, który nie dostarczy odpowiednich składników lub ma wysoki indeks glikemiczny, pojawi się chęć podjadania. Podjadanie spowodowane jest ciągłym uczuciem niedosytu. Czy ty także znasz ten stan?

Najczęstsze przyczyny podjadania

Przyczyny podjadania mogą być różne. Najczęstsze z nich łatwo zidentyfikować. Za podjadanie odpowiedzialny jest: 

  1. Brak zdrowej, zbilansowanej diety

Jeżeli organizm nie otrzymuje wszystkich składników odżywczych, zbilansowanych makroskładników, witamin i związków mineralnych, pojawia się uczucie głodu, które prowadzi do sięgania po przekąski między posiłkami. Każdy posiłek w ciągu dnia powinien powodować uczucie sytości na kilka godzin. Jeżeli zbyt szybko robimy się głodni to znak, że nasze śniadanie, lunch lub kolacja były zbyt niskiej jakości. 

  1. Emocje

Zastanów się, czy sięgasz po jedzenie dlatego, że czujesz głód, czy może w grę wchodzą emocje? Wielu z nas znany jest termin „zajadanie stresu”. Gdy odczuwa się złość lub znajduje się w stresowej sytuacji, mózg wysyła komunikat „muszę zjeść coś słodkiego”. Podjadanie może być także odpowiedzią na pozytywne emocje. Czujesz radość? Masz na koncie sukces zawodowy lub prywatny? Wiele osób „świętuje” osiągnięcia dodatkowymi posiłkami, często w formie słodyczy lub fast foodów. Jeżeli takie sytuacje zdarzają się rzadko, nie są powodem do niepokoju. Niepokój powinny wzbudzić regularne napady – już podjadanie kilka razy w tygodniu może być sygnałem, że nasza dieta nie jest odpowiednia. 

Dlaczego warto opanować podjadanie?

Jak w prosty i sprawdzony sposób zadbać o zbilansowane jedzenie? Warto zacząć od śniadania, czyli pierwszego posiłku, spożywanego w ciągu dnia. Jeżeli nie masz czasu i wiedzy, jak zdrowo jeść, odczuwasz spadek energii, to postaw na sprawdzone rozwiązania. myLINE to marka z ponad 20-letnim doświadczeniem, która została stworzona z myślą o osobach, które nie mają czasu i wiedzy, jak skutecznie kontrolować masę ciała

Zmiana diety i ograniczenie podjadania sprawi, że już po pierwszych tygodniach figura (i samopoczucie) zaczną się poprawiać! Już drobne zmiany w codziennych nawykach żywieniowych, takie jak zrezygnowanie z wysoko przetworzonej żywności, na rzecz zbilansowanych posiłków dadzą pozytywne efekty. 

Jak skutecznie opanować podjadanie?

Wystarczy zastąpić jeden posiłek dziennie, np. śniadanie, produktem myLINE. Dzięki zdrowemu, wartościowemu składowi, zachowasz energię i ograniczysz chęć podjadania aż do następnego posiłku! Wszystko za sprawą zbilansowanych makroskładników oraz  bogactwa witamin i minerałów, których organizm potrzebuje na co dzień. Dzieje się tak dlatego, że specjalna formuła posiłków myLINE (które występują w postaci pysznych, puszystych koktajli, musów, batonów czy zup) a w tym niski indeks glikemiczny utrzymuje poziom cukru we krwi na niższym poziomie.

Dzięki temu organizm dostaje wszystko, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania, minimalizując napady głodu. Dodatkowo jedzenie myLINE dba o Twój układ pokarmowy i przyspiesza metabolizm, przez co możesz łatwo pozbyć się zbędnych kilogramów. To prawdziwy produkt 3w1, który gwarantuje odżywienie, witalność i kontrolę wagi. Warto wiedzieć, że jeśli organizm otrzyma niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki, łatwiej będzie też kontrolować emocje, które są częstą przyczyną podjadania

Obawiasz się, że gotowe posiłki są pozbawione smaku i pełne chemii. Puszyste gęste koktajle czy kremowe batony (do wyboru w wielu smakach: słodkich lub bardziej wytrawnych) stanowią pyszny, pełnowartościowy posiłek bez chemii i konserwantów. Mają za to mnóstwo cennych składników odżywczych: 

  • zbilansowane makra, 
  • dużą porcję wysoko przyswajalnego białka,
  • aż 24 minerały i witaminy w dawce, jakiej nie jesteś w stanie sobie dostarczyć w tradycyjnym jedzeniu. 

Każdy posiłek można przygotować w mniej niż 1 minutę. Już zastąpienie jednego posiłku dziennie myLINE powoduje widoczne efekty!

Czas na działanie!

Ponad 75% kobiet nie jest zadowolonych z wyglądu swojego ciała, a wiele z nich chciałoby pozbyć się zbędnego tłuszczyku, cellulitu, poprawić wygląd cery. W tym przypadku warto postawić na zdrowe i sprawdzone rozwiązania, które będą także smaczne.

Optymalny skład koktajli myLINE. Niweluje podjadanie

Już dziś dołącz do grona świadomych osób, które wybierają myLINE na co dzień. Dieta myLINE to stały element zbilansowanego jadłospisu i styl życia. Zamów pakiet posiłków myLINE, wybierz ulubione smaki i obserwuj, jak dzień po dniu zaczynasz zbliżać się do wyznaczonego celu. Z każdym zamówieniem otrzymasz proste zasady zdrowego odżywiania – już w ok. 20 dni możesz zmienić nawyki żywieniowe i zobaczyć pierwsze efekty zdrowej diety. 

image

Starter dietetyczny koktajl oczyszczający

1 posiłek / 9,93 zł Cena: 139 zł
image

myLINE Basis koktajl dietetyczny

1 posiłek / 9,95 zł Cena: 199 zł